Ons eerste bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sjef en Annelies Laat - WaarBenJij.nu Ons eerste bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sjef en Annelies Laat - WaarBenJij.nu

Ons eerste bericht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjef en Annelies

09 November 2007 | Nederland, Amsterdam

Lieve familie, vrienden en collega’s

Welkom op onze site. Wij gaan een heel spannend avontuur tegemoet zoals de meeste van jullie al wel weten. Voor alle duidelijkheid: we gaan 3 maanden werken in een ziekenhuis in Tanzania. Te weten in het plaatsje Same.

Het Tweestedenziekenhuis uit Tilburg heeft een stichting (Maria voor Anderen) waaruit de werkgroep Tanzania zich ten doel gesteld heeft het ziekenhuis in Same te ondersteunen.
Momenteel wordt het ziekenhuis gerenoveerd met steun uit Nederland om de zorgverlening te verbeteren. Er vindt ook een uitwisseling plaats, dit betekent dat verpleegkundigen uit Tilburg op werkstage gaan in Tanzania.
De doelstelling van deze stage is het verbeteren van de basiszorg. Op het gebied van verpleegtechnisch handelen hopen wij onze bijdrage te kunnen leveren.
Ook wij gaan proberen, op onze manier, een steentje bij te dragen.

De voorbereidingen schieten al erg op. De inentingen zijn gedaan, malariatabletten hebben we volop, de flesjes Deet zijn in voorraad en bovenal, de Swahili-taal begint aardig te lukken.
Paspoorten en visa zijn binnen, dus het grote avontuur kan bijna beginnen.

Voor iedereen zal duidelijk zijn dat 3 maanden uit ons kikkerlandje en ver weg van onze lieve familie, niet altijd gemakkelijk zal zijn. Maar dat neemt niet weg dat we er erg veel zin in hebben en ook heel veel zullen gaan genieten.

Via dit bericht willen we ook iedereen erg bedanken voor alle giften – het was zeer royaal - die we mochten ontvangen. We zullen ginds op zoek gaan naar een mooi doel, en dit zeker laten weten via deze site.

Ons vluchtschema ziet er als volgt uit:

09 dec Amsterdam V. 10.20u Vlucht : KL567
Kilimanjaro A. 20.45u Airline : KLM

07 mar Kilimanjaro V. 21.40u Vlucht : KL 569
08 mar Amsterdam A. 07.15u Airline : KLM

Rest ons nu nog 1 maand van werken in Nederland en heel veel afscheid nemen!!!!!!!

Tot de volgende mail

Sjef - Annelies

• 09 November 2007 - 13:56

Marie-therese:

Hoi Sjef en Annelies,

Ik heb alvast een voorproefje genomen om te kijken op jullie site. De tijd begint nu al aardig te korten en het vertrek komt in zicht.

Alle zaken thuis ook al geregeld? Want ondanks dat jullie 3 maanden niet wonen in Tilburg zullen een aantal zaken toch gewoon door gaan. Vast een heel geregel voordat je daadwerkelijk kunt vertrekken.

Ik wens jullie nog een fijne sinterklaas toe met de klein kinderen
    voordat jullie het groete avontuur tegemoed vliegen.

Tot schrijfs,

Marie-Therese

• 28 November 2007 - 20:15

Marjan-Peter:

't Komt dus al stevig dichtbij.
    We zullen jullie op de site blijven volgen.
    In ieder geval: heel veel succes én heel veel plezier daarginds.

We houden contact.
    Heel veel groeten.
    MP

• 30 November 2007 - 17:14

Rob De Laat:

Hoi Sjef en Annelies,

Even gekeken hoe het er allemaal uit ziet en hoe het werkt. Ziet er goed uit! Nog een week en dan is het echt morgen vertrekken. Spannend en leuk. Wordt vast een pracht avontuur

groetjes Rob

• 01 December 2007 - 09:43

Chantal:

Helaas heb ik jullie niet meer kunnen zien op de vergadering.
    Nog een weekje en dan is het zover, na maanden van voorbereidingen en jullie Swahili lessen, om die nu in de praktijk te gaan brengen.
    Ik wil jullie een hele mooie, geweldige en bijzondere tijd toewensen in Same. Ik kijk nu al uit naar jullie belevenissen daar. Sjef en Annelies een hele goede reis en geweldige tijd daar.
    Safari njema n Kwaheri

Groetjes Chantal

• 02 December 2007 - 13:20

Guus De Laat:

Spannnend. De site ziet er in iedergeval leuk en vlot leesbaar uit.
    We beginnen alvast met duimendraaien.
    Sjef, de 6-0 was is toch al een opsteker. Je ziet wel alles komt nog goed. Zien jullie donderdag nog. Dan pas echt de goede reiswensen.
    Guus en Hilda.

• 02 December 2007 - 20:11

Corry:

hoi broer en schone zus.
    Ik wens jullie een prachtige beleving toe van de gehele drie maanden.toi toi toi , veel liefs corry.

• 04 December 2007 - 18:16

Agnes:

Hoi Sjef en Annelies,

Wat een leuke site. Nog een paar dagen thuis genieten en dan gaan jullie aan een geweldig avontuur beginnen...
    Leuk om jullie op deze manier te mogen volgen.
    Ik wens jullie heel veel werkplezier en hoor straks graag alles tijdens ons etentje!
    Groetjes Agnes van Grinsven

• 05 December 2007 - 21:36

Maike:

Hoi Sjef en Annelies.
    Een hele prettige reis en een heel fijn verblijf in Same. Ik had gedacht jullie (of in ieder geval Sjef) voor de reis nog te zien maar dat is niet meer gelukt vandaar mijn berichtje.
    Geniet er van,
    Groetjes
    Maike

• 07 December 2007 - 18:04

Ad En Ans:

Sjef en Annelies,
    goede reis en een behouden terugkeer...toy,toy.
    groetjes
    we gaan jullie volgen.
    Ans en Ad

• 07 December 2007 - 20:58

Liesbeth En Martin:

Nog twee nachtjes slapen en dan heerlijk weg uit die herfststormen hier!
    Wij wnesn jullie een heel goede (vlieg)reis, een goede aankomst. Zalig meteen de tropentemperatuur voelen en tropengeur ruiken. Geniet er van en veel succes met jullie mooie werk.

veel liefs van ons alle vier

• 08 December 2007 - 07:15

Ilona:

Hoi Sjef & Annelies,

Mooie site hebben jullie gemaakt!
    Zal hem ook regelmatig bezoeken om jullie verhalen/ ervaringen en foto's te bekijken.
    Wil jullie vanuit het TweeSteden ziekenhuis heel veel plezier en succes wensen!!
    Tot schrijfs,

Groetjes Ilona

• 09 December 2007 - 12:37

Marion En Theo:

Enne................................nou zullen jullie wel in de (opge)lucht zitten. Veel succes en geniet van de kick-off en de eerste indrukken.